Noi începuturi

Ce este botezul? Apa spală, ştim asta. Însă, simbolistic vorbind ea ne spală de anumite lucruri de care nu mai avem nevoie acum pentru a ne avânta într-o nouă viaţă, etapă sau călătorie a vieţii noastre. Un botez care ne aminteşte că o putem lua de la capăt şi prin care Divinitatea participă la o nouă şansă pe care o avem de acum înainte de a face lucrurile altfel, în altă regie de film şi cu haine noi. Perioada de trecere între ani este o perioadă foarte bună de a compara, de a face curat în viaţa noastră şi de a ne stabili noi ţeluri. Această zi de Bobotează din prima lună a anului ne aminteşte că nu putem rămâne cu creionul în mână sau cu planurile pe hărtie ci avem nevoie să trecem şi la fapte, acţiuni care trebuie să fie cumva pas cu pas în acord cu cine suntem acum şi ceea ce ne-am propus să realizăm. Altfel, este foarte uşor să revii la cel ce ai fost de dinainte dacă curăţenia interioară (apa botezului) nu este urmată de acţiuni concrete (zborul porumbelului în povestea bibilică a botezului). Aceasta este o interpretare personală, la fel cum cred că fiecare pildă sau poveste din bibilie ne invită mereu să găsim în noi înşine adevăruri mult mai adânci şi frumoase decât preluarea întocmai a ceea ce este scris.

Să începem să facem ceea ce vrem să fim sau să practicăm ceea ce numim acum că suntem. Cum? Vreau să evoluez, așa că în viaţa de zi cu zi o să aleg opţiunile care îmi cer efortul de a urca şi nu cele prin care m-aş întoarce la ceea ce ştiu deja să fac.

Din ceea ce am observat până acum oamenilor nu le plac termenele limită sau conturarea în viitorul apropiat a unor puncte de hotar. Cu alte cuvinte, nu reacţionăm cu discernământ şi concentrarea tuturor resurselor atunci când ne simţim constrânşi de trecerea timpului, ci mai mult reacţionăm prin panică/imobilizare sau la polul opus prin transferarea acestei presiuni pe umerii celorlalţi cerând foarte mult de la ei. Însă, vreau să vă spun că aceste puncte de hotar sunt foarte necesare în evoluţia noastră personală. Pentru că ele conturează de fapt o treaptă din scara evoluţiei. Simbolistic vorbind nu urcăm cu liftul şi nici pe tiroliană, ci pe propiile picioarele făcând un pas după ce am acumulat fiecare treaptă pe care ne aflăm în mers. Ce reprezintă aceste puncte de hotar? Ele marchează trecerea în altă etapă a vieţii noastre și pot enumera în acest sens câteva exemple:

  • un examen care se apropie şi prin care am liberă practică şi asumare la ceea ce m-am şcolit;
  • recunoaşterea unei relaţii prin logodnă/căsătorie sau ieșirea din aceea relație atâta timp cât nu mai este în acord cu cine sunt eu acum;
  • naşterea unui copil;
  • asumarea unor responsabilităţi mai mari dpdv profesional etc.

Nu este uşor să treci de la o treaptă la alta, ştiu. Trebuie să fii pregătit pentru asta cu dorinţa şi putinţa de a-ţi concentra toate eforturile în a urca un prag. De aceea este şi greu să delimităm în noi cât înseamnă neputinţă, teamă sau comoditatea de fi mereu în plan drept. Şi ca să înţelegeţi mai bine la ce mă refer vă dau un exemplu pe care îl văd şi aud mai des în perioada aceasta în jurul meu. Doi iubiţi care îşi stabilesc evenimentul în sine al căsătoriei se comportă mult mai anxios şi îndoielnic înainte cu câteva luni de eveniment decât obişnuiau până atunci. Indiferent de cum îşi argumentează fiecare stările până la urmă trecerea acestui hotar stă în putinţa fiecăruia de a-l urca. Astfel, tendinţa de a renunţa sau amâna devine din ce în ce mai vizibilă. În anumite doze aceste stări sunt normale şi am ales acest exemplu deoarece în doi urcarea pare uneori mult mai dificilă. Asta pentru că există frecvent senzaţia aşteptării celuilalt să fie pregătit pentru ceea ce eu vreau să se întâmple.

Însă, vreau să vă spun ceva ce am înţeles şi eu de curând și anume că aşteptarea sau „pierderea” timpului meu preţios pe seama celuilalt este doar o iluzie. Alegerea mea de a rămâne încă pe o treaptă şi de a nu urca nu o fac pentru că îl aştept pe celălalt să fie pregătit ci pentru că eu însumi nu sunt încă pregătit să urc şi mai am de acumulat/înțeles ceva pe aceea treaptă a vieţii mele. Ceva ce ține de mine și nu de partenerul meu. Partea frumoasă este că în momentul când ajungi să înțelegi acest lucru cu adevărat și să poți delimita treaba ta de treaba partenerului, relația începe să devină mult mai ușoară de purtat pentru fiecare. Ușoară de purtat atunci când sunt împreună cât și atunci când sunt separați fizic, caracteristică care îi ajută pe cei doi să poată recunoaște atât fiecare treaptă de evoluție a relației dintre ei doi cât și finalitatea ei. În caz contrar, în relații se naște posesivitatea, „înmânarea” puterii mele celuilalt, stagnarea sau involuția personală etc.

Din data de 8 ianuarie planeta Mercur, aflată acum în retrogradare prin semnul Săgetător, va reveni în mers direct şi punctează un „moment de respiro” fiind aparent staţionară. Din punctul meu de vedere aceste zile marchează tocmai un punct de hotar şi analiză personală. Staţionez puţin şi mă uit la mine. Sunt pregătit să urc sau consider că mai am de acumulat? Planeta Venus, asociată cu bunăstarea personală pentru care pun şi eu osul la treabă, se află în exaltare în semnul spiritual al Peştilor până în data de 3 februarie 2017. Tot în semnul Peşti se află în tranzit până în data de 28 ianuarie 2017 şi planeta Marte, asociată cu putinţa şi noile începuturi. În linii mari, aş caracteriza această primă lună din an ca o perioadă prielnică în care cu mult discernământ şi curaj aș avea puterea să mă spăl (botez) de ceea ce nu îmi mai este de folos şi să urmez cu pieptul şi aripile deschise înălţimea noii trepte din viaţa mea. Iar dacă nu pot acum să mă înalţ, rămân pe aceeaşi treaptă să mai acumulez, dar cel puţin pot să schimb mediul (semnul Peşti) în care mă desfăşor zi de zi cu unul care presupune mai mult efort din partea mea. De la apă sărată la apă dulce şi de la o apă mică la una mai adâncă.

Cu drag, Niki

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

