Adevărul din spatele minciunii

masqueDiferența între a minți și a ascunde un fapt, o face doar modul cum persoana în cauza percepe că este în cea mai mare siguranță. Aleg să nu spun nimic, pentru că astfel mă feresc de un șir de întrebări și judecăți posibile la care nu pot face față. Și poate pe lăngă acest lucru, pentru mine nu este moral să mint.

Sau aleg să mint, pentru că astfel liniștesc persoana din fața mea cu un răspuns și știu că după acest șir de întrebări nu mai urmează nicio judecată. Până la urmă, cine nu a mințit în viața lui cel puțin odată?!

După cum vedeți, a destănui sau nu adevărul, este o alegere strict personală. Iar ea ține de capacitatea fiecăruia de a accepta că acțiunile lui au fost făcute în mod incorect față de celălalt. A te accepta așa cum ești nu înseamnă că ceea ce nu îți place la tine nu poate fi schimbat și că poți continua să te manifești ca atare. A te accepta, este o treabă cu actualizare continuă. Este o muncă de observare a faptelor tale de zi cu zi.

Nimănui nu îi place să fie mințit. Și totuși, de multe ori am observat că cei care aleg să distorsioneze adevărul sunt și cei care se simt cel mai mult lezați atunci când sunt mințiți. O iau foarte personal, pentru că este de fapt personal. Își văd neputința în oglindă. Eu nu pot înțelge și ierta pe celălalt când mă minte sau îmi ascunde un fapt, pentru că de fapt și eu mă mint zi de zi, cum că „așa sunt eu”.

Curajul de a vorbi despre ceea ce înainte consideram că nu poate fi spus este primul pas spre acceptare. Pentru că în fața celui care află și este direct implicat, începi să-ți observi emoțiile la reacțiile celuilalt. Celălalt va plânge, iar asta te va face și pe tine să plângi. Celălalt te va întreba mai multe, iar asta te va face și pe tine să te întrebi mai mult. Celălalt îți va spune ce simte, iar asta te va impulsiona și pe tine să spui deschis ce simți. Și uite așa, prin deschiderea pe care o inițiezi în ochii celuilalt, începi să-ți observi propriile reacții la adevărul gol-goluț despre tine însuți.

Pe de altă parte, este adevărat că acest joc relațional și această susținere nu o poți avea decât cu cineva care este dornic de schimbare și nu mizează zi de zi pe replica „așa sunt eu”. Și da, nu oricine poate duce un adevăr dureros. Și când spun „poate duce”, mă refer la capacitatea cuiva de a deschide ușa la partea sa vulnerabilă în fața deschiderii și curajului celuilalt de a vorbi.

16sep2016

Săptămâna aceasta stă sub influența unui eveniment de Lună Plină în Pești. Eveniment care se perfectează vineri 16 septembrie. Ce semn ne poate oferi cea mai mare deschidere, dacă nu cel al Peștilor? Cu ascendentul momentului în Gemeni și Mercur aflat în mers retrograd în Fecioară, aș numi aceste zile de dinainte și după eveniment ca „adevărul din spatele minciunii”. Ni se cere o analiză în profunzime asupra a ceea ce definim la noi înșine ca fiind „asta e, așa sunt eu!” Nu aveți curiozitatea să aflați ce este de fapt în spatele acestei măști?

Astăzi planeta Mercur aflată în mers retrograd, perfectează un aspect dinamic de cuadratură cu planeta Marte aflată în mers direct în Săgetător. Este ca un prim imbold de a face lucrurile în mod corect, dar care se lovește de teama de a fi judecat. Pentru că lucrurile nu pot fi făcute cu jumătăți de măsură, dechiderea va scoate la iveală nu doar ceea ce regretăm pentru azi ci și pentru ce a fost ieri.

Pentru mine, adevărul înțeles din spatele unor minciuni care mi-au fost spuse sau fapte care mi-au fost ascunse este unul singur. Că doare tare, dar spațiul care se conturează între doi oameni după o astfel de deschidere reciprocă este unul dumnezeiesc. Iar asta numesc eu cea mai mare siguranță pe care o poți simți după, când alegi să te arăți celuilat așa cum ai fost azi și să-l primești de asemenea. Al vostru adevăr care este? 🙂

Cu drag, Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

