Caii nu aleargă în munți

Bucegi

de prin Munții Bucegi

Am fost suprinsă să văd cum pe traseele mai grele din zonele muntoase, caii își petreceau curgerea timpului undeva la poalele munţilor. Și anume în locul unde începea să fie mai greu de urcat. Nu am observat asta la urcare ci la coborâre. Atunci când odihnindu-mă mă uitam mulțumită de mine că am putut urca și coborî din munți.

Acum că am în minte imaginea lor, prezența lor acolo parcă simboliza pentru mine invitația cuiva străin să mă ducă acasă. „Acum că ești obosită și te-ai întors cu bine înapoi, nu vrei să îți arăt cum este să te simți una cu vântul? Vreau să te răsplătesc pentru efortul tău de a atinge un vârf. Pentru că atingerea lui înseamnă în egală măsură că ai trecut și prin întunericul sau teama unei prăpastii.

Culmea este că atunci când urcam, la un moment dat m-am oprit şi am privit hăul de sub mine. Ceea ce am simţit atunci nu avea nicio legătura cu frica de înălţime. Era atât de linişte şi bine, încât nu puteam să conturez vreun gând sau vreo idee la drumul sau viaţa mea. Timpul nu mai curgea şi nu mai percepeam nicio frontieră care să delimiteze cine sunt eu aici în carne şi oase. Poate de aceea nu mai simţeam niciun fel de teamă.

Libertatea de a ne mişca rapid, de a face următorul pas fără să fim atenţi unde călcăm nu prea am găsit-o în munţi. Acolo cântăreşti şi încerci fiecare piatră pe care vrei să calci. Acolo am observat în reacţiile mele foarte puţin din cele de tip automatism.

În urcare nu poţi să alergi sau să acţionezi fără să gândeşti asupra a ceea ce urmează să faci. Drumul cel mai potrivit pentru fiecare devine astfel o strategie. Un drum în care am cerut şi ajutorul celuilalt de lăngă mine sau m-am lăsat ghidată de altul.

Planeta Saturn este guvernatorul semnului Capricorn, simbol al muntelui. Aflat în Săgetător, Saturn este asemeni unui cal care ne promite gustul libertăţii şi uşurinţei drumului doar după ce am coborât din vârful muntelui. Doar după ce am depus efortul de a urca de unii singuri fără să fim duşi în spate de nimeni. Pentru că vrem, pentru că ne putem focusa şi acţiona strategic. Și nu în ultimul rând, pentru că putem cere ajutorul.

Retrogradarea lui Saturn din 25 martie până în 13 august 2016, ne-a demonstrat că atâta timp cât încercăm să ocolim urcarea unui munte (efortul), nici nu vom putea găsi în schimb un alt drum mai lin şi mai drept (ușurința). Respingerea efortului sau a tristeţii/suferinţei personale este o lecţie simbolizată de Saturn retrograd în semnul Săgetător. Referitor la negarea aspectelor mai puţin plăcute din viaţa noastră, citez motto-ul promovat de un tată copiilor săi şi istorisit de o prietenă de a mea “În casa aceasta doar se râde!”

13AUG2016

Din 13 august planeta Saturn intră în mers direct în semnul Săgetător. Uitându-mă la harta intrării în punctul său de stație, pot să vă spun că pentru cei care încă așteaptă să urce muntele în spatele cuiva (Marte guvernator de Ascendent aflat în aspect de cuadratură cu Venus), este vremea efortului de a urca pe propriile picioare (Marte aflat în aspect aplicant de conjuncție cu Saturn). Fără să uite însă că pot cere o mână de ajutor din când în când.

Iar pentru cei care coboară acum din munţi este vremea avântului pe drumuri noi și drepte. Drum care necesită inițiativă, curaj şi acţiuni rapide fără a fi gândite prea mult (Luna în Săgetător formează o piramidă de foc împreună cu Soarele în Leu și Uranus în Berbec).

Caii nu aleargă în munți, așa cum nici noi nu mai putem să ocolim a-i urca.

Caii nu aleargă în munți, ci ne așteaptă să coborâm la poalele munților. Acolo de unde putem cere să ne luăm avânt și să ajungem cât de departe ne dorim.

Cu drag, Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

