Eu nu pot

without wingsPentru mine vara nu a reprezentat nicioadată o perioadă mult așteptată. Asta pentru că îmi aducea cumva aminte de neputința părinților mei de a-și permite plecări în vacanță. Neputință pentru care inconștient am ales să fiu fidelă lor și am preluat-o mai departe pe drumul meu. Pentru că una este când te duci zi de zi la școală și alta este atunci când trei luni de zile nu se întâmplă nimic util decât contribuția la curațenia anuală a casei. 🙂

De data aceasta, prin trezirea acestei stări interioare bine înrădăcinate din copilărie, am putut să mă pot conecta la ea și să pot „aude” ce are să îmi spună. Mă întreb „Ce mi-ar fi plăcut să fac atunci?” Și încep să scriu idei scurte de genul, să merg la mare cu ai mei, să ajung la … etc. Încercând acum să găsesc răspunsuri la această întrebare, realizez că nu dinamica călătoriilor împreună cu ei ar fi schimbat ceea ce simțeam, ci ceea ce ei ar fi putut face cu noi din acele vacanțe. Chiar dacă le petreceam acasă și nu în altă parte. În cursul anului școlar primeam atenție din partea mamei pentru a mă ajuta la lecții. În același timp rezultatele mele observam cum bucură și potolește conflictele dintre ei doi.

În timpul vacanței, mai mult timp petrecut împreună cu ei însemna pentru mine mai mult timp în care îi vedeam și auzeam certându-se. Fără să pot întrerupe de niciun fel această stare conflictuală și apăsătoare din jurul meu. Pentru că nu-i așa, rezultatele școlare erau în vacanță și ele. Și da, era vorba acolo de starea mea de bine și nevoia mea de a o avea. Iar pentru un copil, cea mai mare bucurie și libertate de a se bucura de vârsta lui, i-o oferă relația de iubire hrănitoare dintre părinții lui.

Pentru că, dacă tu erai fericită mamă, și eu aș fi fost fericită. Dacă tu erai fericit tată, și eu aș fi fost fericită.

Astfel, am realizat cum nouă luni de zile din an jucam rolul unui erou în relație cu părinții mei, iar pentru restul de trei luni eram cea învinsă și neputincioasă.  Partea bună la acest drum pe care îl traversam între salvator și victimă, este că mi-a dat combustibulul necesar pentru a studia și a avea rezultate bune. Partea mai puțin bună este că atunci când un copil observă că prin ceea ce el face, poate schimba atmosfera și cursul unei zile obișnuite de acasă, acesta în timp ajunge să își atribuie acolo puteri de super erou. Fără să poată conștientiza de fapt cum devine în timp și victima unei relații defectuoase a părinților lui.

Rol de care normal că am fugit să mi-l observ și accept. În astfel de împrejurări, se naște convingerea că atâta timp cât accept faptul că nu pot să fac nimic, înseamnă că eu nu o sa mă simt nicioadată fericită și liniștită.

În ultimul timp, mă joc cu această parte din mine numită neputință și este șocant să observ cum acceptarea ei îmi aduce liniște. Sunt tristă dar liniștită. Liniște după care am gonit mult timp de-a lungul copilăriei și adolescenței mele.

Din 30 iunie, planeta Marte își reia mersul direct prin semnul Scorpion din gradul său de stație 23˚03ˈ. Până la sfârșitul lunii, este o perioadă foarte bună pentru a ne răci motoarele și a observa cum este să nu faci nimic. Acolo unde până acum erați dispuși să întoarceți lumea cu susul în jos pentru a găsi soluții ca lucrurile să meargă. Punctul de stație (cel în care o planetă își schimbă mișcarea) este un grad ce simbolizează oprire, introspecție și redirecționare.

Acum nu pot și accept asta despre mine. Vedeți ce informații vă vin de aici. Doar atât. Pentru că vremea echilibrării de pe un pol pe celălalt (putință/erou – neputință/învins) începe odata cu intrarea planetei Marte în mers direct, și anume după 1 iulie când planeta Marte iese din punctul său de stație.

Cu drag, Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

