Vrutul în doi

greySunt sigură că majoritatea dintre noi au trăit schimbări și le-au dat curs, forțați fiind de împrejurări și nu cautând asta. Cel puțin așa pare sau așa ne percepem, și anume că nu ni le dorim.

De ce credeți că ajungem să schimbăm lucruri, doar atunci când cineva sau un eveniment ne cere asta?

O întrebam de curând pe sora mea dacă ea mă vede ca fiind o fire conservatoare? Și îmi zice că în general ea așa mă vede, că doar semănăm și noi la ceva. 🙂 Însă există o mare diferență între noi două. Dacă ei nu îi plac schimbările și nu și le dorește, la mine este evident că în general le caut și fac eforturi în privința asta. Indiferent cât îmi plac sau nu.

Lupt să schimb lucrurile sau să fac lucruri noi, din mai multe motive. Pentru că situația în care sunt nu îmi aduce liniște sufletească, pentru că vreau să recuperez ceea ce nu am trăit copil fiind, pentru că vreau să mă cunosc mai mult ca resurse interioare și ce pot să fac, etc. Și mă refer aici la schimbările care au în spate un Eu vreau, și nu Eu m-am plictisit.

Însă acest Eu vreau atât de muncit și asumat de-a lungul timpului, mi-am dat seama de curând că are și el o povară de dus. Într-o relație, fie ea de orice fel dar mai ales de iubire, Eu vreau, poate ajunge uneori la celălalt cu un impact foarte puternic și nu foarte comod. Forță care se simte de partea cealaltă, nu ca un Eu îmi doresc ci ca Eu te oblig.

Eu vreau… .

Ok, tu îți dorești și te înțeleg. Dar felul cum îmi transmiți asta, mă face să mă simt ca și cum eu nu am nici un cuvânt de spus, ca și cum eu trebuie să mă execut fără să mă întrebi ce părere am.

Realizezi că din locul celuilalt așa se simte. Pentru că și pe mine m-ar pune pe fugă, dorințele puse pe masă de cineva astfel. Pentru că și eu, cu greu implinesc cererile altora care sună la impuse. Pentru că și eu mă retrag din locurile în care mi se spune că trebuie. Pentru că acest trebuie, dacă este accentuat, în timp reduce din bucuria întâlnirilor și conversațiilor spontane cu iz de creație și evoluție reciprocă.

Și atunci, cum spunem ce vrem atunci când vine vorba de doi și nu de unul singur?

Învăț încă cum este asta pentru mine și cum nu există rețete universal valabile, încă nu percep atât de bine esența și punctul comun. Pot doar să vă spun că putem începe prin a ne cere iertare celuilalt în gând sau cuvânt.

Iartă-mă că ți-am cerut să fii sau să oferi, ceea ce eu am nevoie. Și asta fără să mă intereseze de ceea ce tu simți. Încă nu am învățat arta vrutului în doi, însă sunt pe drumul bun.

Și ca să răspund întrebării de la începutul articolului, inconștient țesem situații de viață prin care alții ne cer schimbare, pentru că de fapt eu nu știu cum să cer celuilalt și pentru că îmi e teamă să greșesc când cer. Și asta pentru că întotdeauna ne este mai ușor să vedem negrul de sub unghie la ceilalți decât la noi înșine.

22mai

În data de 22 mai 2016, avem un eveniment de Lună Plină în Săgetător. Semnificatorii hărții momentului Eu (Saturn R)  – Tu (Luna) au ca mediator un Marte R, cel care guvernează casa a III- a, a comunicării. Planetă Marte care simbolizează modul cum luptăm pentru ceea ce ne dorim, iar în cazul de față modalitatea prin care verbalizăm acest lucru celuilalt.

Lasă-mi spațiul și timpul să vreau! Soarele în Gemeni, ne arată nevoia de detașare și de a nu fi fixați cu ochii pe încolțirea semințelor aruncate de-a lungul timpului. Pentru că a vrea să știm acum dacă este alb sau negru, denotă neîncredere în noi înșine și în ceea ce sădim azi. Iar a funcționa după principiul alb sau negru, înseamnă că ceea ce poate ajunge să fie alb nu îi dau nicio șansă să crească. Și astfel ajung să aleg mai mereu negrul și finalitatea, pentru că nu-i așa, vreau ca lucrurile să îmi fie clare azi și nu mâine.

Pentru a ajunge de la negru la alb, este nevoie să trecem prin zona gri. Acolo unde lucrurile sunt în curs și în proces de formare. Astfel, vă doresc zile de formare în doi și cu putință de a accepta că eu pot greși, că mai am de învățat și că lucrurile nu trebuie să fie întotdeauna clare.

Cu drag, Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

