De ce?

Prima întrebare pe care o rostim încă de mici, parcă încercând să deslușim dintr-o dată rostul  lucrurilor pe care începem să le percem în jurul nostru.  Atât de dornici, încât mai cu toții avem povești copil fiind, repetând această scurtă întrebare. Iar nativii zodiei Fecioară, cu atât mai mult! 🙂

i-heart-face

Pentru aceeași întrebare uneori am primit răspunsuri, alteori am fost ignorați sau în cel mai curajos caz ni s-a răspuns Nu știu. Acel Nu știu sincer, calm și plin de tandrețe.

În timp, ignoranța ca răspuns poate induce copilului sentimentul că tăcerea este cel mai bun răspuns. Iar mai târziu adult fiind, acesta ajunge să nu poată adresa întrebări celuilalt, deci nici lui însuși.

Pe de altă parte, ignoranța în timp poate transmite copilului că, cicăleala este cea mai bună soluție pentru a primi atenție. Și atunci adult fiind, nu poate comunica cu celălalt fără a ajunge într-un punct în care atitudinea sa să fie una intruzivă.

Sunt sigură că mulți dintre voi s-au întrebat până acum De ce la un același eveniment, fiecare din noi reacționează atât de diferit? Pentru că fiecare din noi, reprezintă tot atât de multe puncte receptoare și semnificări diferite ale aceluiași eveniment. De aceea în consilierea psihologică, o metodă foarte utilizată și cu rezultate foarte bune este cea de resemnificare a evenimentelor trăite. Evenimente care la un moment dat ne-au condus la crearea unui blocaj emoțional.

De-a lungul perioadei mele de consiliere personală, țin minte cum ghidată fiind am ajuns în mijlocul unui episod destul de zdruncinant pentru mine, și anume despărțirea de primul băiat cu care am și avut o relație. Semnificația pe care eu am dat-o emoțiilor ce mă invadau atunci la cuvintele ce veneau din partea lui  Nimeni nu te va mai iubi ca mine! a fost una care mă bloca să primesc mai mult din partea unui bărbat.

Sensul pe care l-am dat atunci acestor cuvinte a fost acela că, ceea ce am trăit era tot ce puteam vreodată primi ca atenție, afecțiune și capacitate a unui bărbat de a fi prezent în viața mea.

Mai târziu, resemnificând sensul acestor cuvinte am putut să plec emoțional din acel sfârșit de relație pentru a putea face pași către alta. Nimeni nu te va mai iubi ca mine! a devenit pentru mine Doar atât am putut eu să te iubesc! Cu alte cuvinte, făcând acest lucru am putut re-evalua corect ceea ce am primit în aceea relație. Și da, așa este! Nimeni nu m-a mai iubit ca tine, doar atât ai putut…

2noi

Din 2 noiembrie, Mercur planeta comunicării și a ceea ce transmitem prin cuvinte, intră în semnul Scorpion. Până în data de 21 noiembrie, cât planeta Mercur tranzitează semnul Scorpion, posibil ca sensibilitatea noastră față de cuvinte să fie una crescută. De aceea și reacția de autovictimizare tinde să fie una foarte vizibilă în următoarea perioadă.

În același timp, este și o perioadă foarte benefică pentru a resemnifica cuvinte care ne-au fost adresate în trecut și pe care într-un fel nu le-am putut digera atunci într-un mod sănătos pentru noi. (cuadratura Luna în Rac cu Mercur în Scorpion).

Așa că începeți prin a avea curiozitatea să vă întrebați pe voi înșivă, De ce? 🙂

Cu drag,

Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com


 ”The important thing is not to stop questioning. Curiosity has its own reason for existing.”

Albert Einstein

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

