Marte în Leu (9 august – 25 septembrie): Puterea noastră de afirmare

warrior_and_lionUnul din lucrurile frumoase pe care părinții mei mi le-au insuflat când eram copil, îndeosebi mama, a fost încrederea lor în mine că pot, că sunt deșteaptă, că o sa devin ceeea ce ei nu au putut. Și au crezut în mine, fără să îmi ceară să fac un anume lucru, adică mi-au dat libertatea să aleg și să fac ceea ce eu îmi doresc. Ceea ce îl consider un mare dar din partea lor, care acum se vede în puterea mea de a decide, de determinare și de a fi responsabilă față de urmările oricărui lucru pe care am ales să îl fac, indiferent de rezultat.

Mama mea a fost o femeie care și-a arătat foarte mult față de ceilalți partea sa sensibilă/vulnerabilă, care neechilbrată fiind cu partea ei masculină/independentă, a dus feminitatea ei până la neputință și dependență în relația cu tata (Jupiter al ei natal în Berbec în opoziție cu Saturn în Balanță). La întrebarea Cum era mama ta?, nu pot decât să răspund că era o femeie blândă, sensibilă și sufletistă, care și-a „dedicat” viața copiilor ei. O femeie a carei energie activă am perceput-o mai mult atunci când îi cerea lui tata ceea ce ea nu își putea oferi ei singură. Și bănuiți cam ce înseamnă pentru o persoană cu atâta forță dinamică interioară, să ceri partenerului ani buni la rând lucruri pe care nu știi că poți să ți le hrănești singură: ani de conflicte, certuri, reproșuri și frustrări personale.

Ani la rând am crezut și eu că masculinitatea mi-a fost cumva hrănită de tata, însă am înțeles acum că mama a fost cea care a înflorit această forță din mine. Momentele când stătea cu mine să îmi fac temele, povestea pe care ea mi-a scris-o prin tot ce îmi ura să fac viața asta, mi-au „ursit” într-un fel drumul. Ceea ce vreau să vă spun este că astfel ea își echilibra prin mine „deficitul” ei de masculinitate și aducea la suprafață această resursă considerabilă (în sinăstrie Luna mea natală în Vărsător face aspect fluent cu opoziția ei Jupiter în Berbec – Saturn în Balanță). Partea mai puțin plăcută pentru mine a fost că acest lucru în timp, a fost un factor care a „contribuit” la formarea unui dezechilibru însă cu „deficit” de polaritate feminină, cu atât mai mult cu cât identitatea mea feminină nu îmi era validată de către tata.

Acum înțeleg că am moștenit prin mama, o lecție importantă pentru mine de învățat,  și poate pentru multe alte femei din jurul meu și nu numai, şi anume lecția afirmării de sine (MarteR în Leu foarte conjunct cu NN în Leu 🙂 ). Momentele când mama mă lăuda celorlalți cu reușitele mele școlare, nu făceau decât să ma enerveze, și asta pentru că nu acceptam în mine această putere. Iar acum sunt „work in progress” pe această lecție mai mult ca niciodată. Important e că încep să înțeleg de unde vine, și unde sunt cele mai mari resurse ale mele: mama, și poate mai departe pe linie maternă.

De ce v-am destăinuit aceste revelații ale mele? Pentru că sunt în ton cu energia pe care urmează să intrăm din 9 august, odată cu intrarea planetei Marte în Leu, simbol al puterii noastre de afirmare (direcție pe care ne-o confirmă și aspectele benefice pe care le face Marte cu axa Nodurilor Lunare). Iar acum această energie este foarte puternic activată și avem posibilitatea să ne-o aducem în lumină, să ne-o acceptăm, să ne „împăcăm” cu ea (VenusR conjunct cu Jupiter în Leu, Soare în Leu).

marte

Întrebați-vă și răspundeți-vă în această perioadă, la întrebări de genul:

De câte ori pe zi, vorbesc despre ceea ce eu știu să fac?

Am curajul într-un grup/întâlnire, să spun ceea ce eu am realizat pe cont propriu?

Pot să mă pun în valoare într-o conversație sau aleg să vorbesc mai mult despre alții cât de minunați sunt? etc.

Iar ca temă, reflectați și încercați să vorbiți mai mult despre voi în această perioadă, și să arătați celorlalți ceea ce puteți. 🙂

Cu drag,

Niki

tel: 0734010515

email: nicusoara_ionita@yahoo.com


„To know oneself, one should assert oneself.”

Albert Camus

Acest articol a fost publicat în Articole și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

